Babysam oversigt

Sådan dyrker du nemmest motion, når du har en lille baby

Når du har en lille baby, så kan det være svært, at få motioneret daglig. Det skyldes, at en baby oftest kræver meget tid og opmærksomhed.

Kunsten er at dyrke motion, sammen med din lille baby. Det gavner ikke kun din fysiske form, det styrker også dit barns motoriske evner.

Vi fortæller dig her, hvordan du kan holde dig i god form, når du har en lille baby.

Babysvømning

I din lokale svømmehal kan du deltage i babysvømning. Samme sted kan du finde gode råd og vejledning til din første svømmetur med baby. Medmindre din baby er exceptionel god til at svømme, så bør du udstyre den med baderinge eller lignende.

Babysvømning

Babysvømning er ydermere en meget social sport. I modsætning til normal svømning, så er der i babysvømning massere af tid til at snakke. Både for forældre og babyer.

Find en liste over babysvømning i hele landet her.

Gå- og løbeture

Hvis du får dig en god klapvogn, så kan du for alvor få dyrket motion med din baby. En klapvogn med gode hjul og affjedring lader dig tage baby med på løbetur, selv hvis du ønsker at løbe eksempelvis i en skov.

Sørg for, at få dig en klapvogn af god kvalitet- Den skal have stærke og justerbare seler, så din baby er spændt godt og sikkert fast til klapvognen.

Det er også en spændende oplevelse for den lille, at være med ude på tur. Selvom din baby ikke får pusten helt lige så højt op som dig, så bliver den stadig aktiveret.

Babygymnastik

Babygymnastik er også en god måde, at dyrke motion med baby på. De fleste store fitness klubber, som Fitness World og Fitness DK, de tilbyder hold med babygymnastik.

Babygymnastik

Der findes både til når du er gravid, og efter du har født. Den eneste ulempe ved babygymnastik hold, det er at man oftest skal tilmelde sig i god tid.

Læs mere omkring babygymnastik her.

Dyrk motion derhjemme

Du behøver slet ikke tage ned i svømmehallen, tilmelde dig holdgymnastik eller investere i en klapvogn, for at dyrke motion med din baby. Du kan faktisk dyrke motion med din baby, uanset hvor i er henne. Der findes et væld af øvelser, som dig og din baby kan lave derhjemme på gulvet.

Sund mad

Helt standard træningsøvelser, som armstrækninger, mavebøjninger og rygbøjninger, de kan udføres sammen med baby. Selvom din baby ikke ligefrem tager armbøjninger, så kan den godt være med. Du kan også bruge baby som en lille håndvægt, som du kan holde strakt ud over dig, når du tager mavebøjninger.

Det vigtigste er bare, at du bruger din sunde fornuft, lytter til dig selv og lytter til din baby. Hvis du stadig har motivationen til, at komme i gang med at motionere med din baby, så er det bare om at komme i gang.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll To Top